FAQ

Često postavljana pitanja

Dragi pandakonci,

Često od vas dobivamo u inbox upite i prijedloge koji se ponavljaju, pa smo odlučili napraviti ČPP tj. FAQ kako bi i vama i sebi olakšali. Svima se trudimo pojedinačno odgovoriti na pitanja koja nam šaljete i dalje ćemo vam odgovoriti što vas zanima, no kako konvencija raste, posla oko organizacije imamo sve više, a vremena manje.

Lista pitanja biti će nadodana sa svakim bitnijim upitom/prijedlogom.

1. Hrana na Pandakonu – zašto nema organizirane prodaje hrane?

Nema ništa više što bismo i mi osobno htjeli, nego hranu na licu mjesta, no to na žalost nije moguće. Da bi neki ugostiteljski objekt mogao prodavati hranu, mora biti registriran za tu djelatnost te ispunjavati minimalne tehničke uvjete. Močvara, kao klub i lokal, nije registrirana za tu djelatnost te se na lokaciji kluba ne može prodavati hrana, vlastita niti tuđa. Jednako tako nije dopuštena prodaja tuđih pića, pošto klub ima svoj šank.
Hrana se može posluživati jedino pod uvjetom da je za degustaciju – besplatno.

Jedina opcija je prodaja na štandu izvan prostora kluba. Za to su također potrebni minimalni tehnički uvjeti prodaje na otvorenom te oprema potrebna za čuvanje i pripremu hrane. Što znači, da bi netko prodavao hranu na štandu, mora imati svu silu pokretne imovine (plus dozvole). Organizatori Pandakona nemaju financijskih sredstava iz kojih bi platili i ishodili dozvole i opremu, niti za plaćanje cateringa. Naravno, postoje ugostitelji koji imaju opremu i papirologiju, ali jednostavno nisu zainteresirani. Slali smo mnogo upita, no na većinu nismo dobili odgovor ili se od nas očekivalo da unaprijed platimo.

Dakako, ako znate nekoga tko bi doista bio zainteresiran i ima sve potrebno za držanje izdvojenog štanda s hranom, javite nam što prije.

I, za kraj, imajte na umu da se na većini konvencija morate sami pobrinuti za hranu.

2. Suradnja s Veleposlanstvom – Zašto vam ne pomogne Japansko veleposlanstvo?

Iako surađujemo s Japanskim veleposlanstvom i uživamo njihovu potporu, oni imaju svoje planove i programe te nemaju niti vremena niti financijskih sredstava za ulaganje u Pandakon. Svake godine do sada je netko iz veleposlanstva posjetio Pandakon i znaju za naš rad, dapače, naši organizatori pomažu na njihovim manifestacijama, poput Dana Japana.

3. Kada je novac toliki problem, zašto ne tražite novce od grada?

Pandakon je za sada još uvijek neformalna udruga, što znači da nemamo status pravne osobe niti smo upisani u registar udruga. Kao takvi nemamo pravo javljati se na natječaje od grada. Radimo na tome da do kraja ove godine osnujemo udrugu kako bi nam stvari bile puno lakše i kako bismo bili konkurentni za traženje financijske potpore.

4. Hoće li biti organiziran smještaj u Zagrebu za vrijeme trajanja Pandakona?

Na žalost još uvijek nemamo mogućnosti organizirati bilo kakav smještaj, niti prijevoz. Nadamo se da ćemo u budućnosti moći olakšati svima vama koji dolazite iz drugih mjesta i gradova, ali za sada se još uvijek morate sami snaći oko toga.

5. Kada će biti organiziran sljedeći Pandakon?

Za sada se držimo ideje da će se održavati u rujnu, ali dok ne objavimo datum vjerujte nam da ni mi ne znamo. Točno vrijeme ovisi ne samo o našim željama, već i o slobodnom terminu kluba Močvara.
Svakako ćete na vrijeme saznati, to budite bez brige.

6. Hoće li biti još malih događanja poput Pandakonpe?

Trenutno ne znamo. Možda? Vidjet ćemo kada ovaj Pandakon bude gotov.

7. Zašto se ne preselite na neku drugu lokaciju, bližu „civilizaciji“?

Razlog je jednostavan – zato što smo mi kao organizatori jako zadovoljni suradnjom s klubom Močvara. Veliki dio posla oko organizacije oni obavljaju, što nam uvelike olakšava posao. Ne moramo se brinuti oko autorskih prava glazbe i animea koje puštamo, dostupnosti sve tehničke opreme od zvučnika, mikrofona, mikseta, itd., za nas dijele letke i stavljaju plakate, i veliki plus – cijelo vrijeme dostupan šank. Uz probleme s dostupnošću hrane koje imamo, toplo i hladno piće vam je uvijek na raspolaganju.

Promjena lokacije dogoditi će se ako i kada potrebe Pandakona veličinom i posjetiteljima prerastu kapacitet i mogućnosti Močvare.

8. Kotizacija za štandove se plaća za jedan dan ili oba dana?

Cijena kotizacije od 50,00kn se odnosi na oba dana i plaćaju ju svi koji imaju štand. Sav prihod od kotizacija pokriva najam klupa.

9. Plaća li se volontiranje/hostesiranje/fotografiranje?

Ukratko, ne, sve je na volonterskoj bazi. U zamjenu za rad i trud koji ulažu dobivaju piće i obrok te ne plaćaju ulaz na konvenciju.

10. A plaćate li što sudionicima koji drže predavanja, radionice i igraonice?

Ne, isto je na volonterskoj bazi. No svim većim radionicama pokrivamo trošak materijala ili bar dio istog.

11. Što radite s novcima od ulaznica?

Kada odbijemo sve troškove koje je unaprijed za nas platio klub te naše troškove i troškove radionica, ostatak ide za organizaciju sljedeće konvencije.